گزارش جشنواره حکمت سینوی در قالب مجلهای 90صفحهای به زودی منتشر میشود.
رئیس روابط عمومی و امور بینالملل
بنیاد علمی و فرهنگی بوعلیسینا گفت: این گزارش شامل آیینهای رونمایی،
گشایش، پایانی، مصاحبه مطبوعاتی، مصاحبههای صاحبنظران و عکسهای همایش خواهد بود.
توکل دارائی
افزود: گزارش دو سخنرانی دکتر غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه
ایران در آیین رونمایی با عنوان "قدر ابنسینا را هنوز نشناختهایم" و
"صاحبنظران برجسته ایرانی برندگان جایزه بینالمللی بنیاد بوعلی را انتخاب
کردهاند". و دو سخنرانی از پروفسور زلفیگل با عنوانین "توجه به نخبگان، جامعه را به قدرت و
توسعه میرساند" و "گزارش شورای هماهنگی هیأاتهای داوری و گروههای
علمی" در این مجله منتشر می شود.
وی افزود:
همچنین دو سخنرانی از یوسف شاهحسینی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلیسینا و دبیر
جشنواره حکمت سینوی با عناوین "مردی جاری در زمان" و "همدان ه نام بوعلی پنج جایزه بینالمللی
اعطاء میکند" و سخنرانی استاندار سابق همدان و رئیس ستاد برگزاری جشنواره
حکمت سینوی با عنوان "به میزبانی حکیمان افتخار میکنیم" نیز در این
مجله ارایه شده است.
دارائی تصریح
کرد: سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدینژاد با عنوان "ابنسیناها
نقطه اشتراک بشری هستند" و دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و
رئیس هیأت امنای بنیاد بوعلیسینا با عنوان "گامی بلند برای صیانت از شیخصیت
ابنسینا" به همراه پیامهای برگزیدگان جایزه بینالمللی بنیاد بوعلیسینا و
سخنرانی دکتر علیاکبر ولایتی برنده جایزه پزشکی بوعلیسینا درباره جامعیت و نقش
شیخالرئیس در تمدن اسلامی در این گزارش آورده شده است.
سخنرانیهای دکتر
غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره "تحکیم تفکر عقلانی در تمدن اسلامی
توسط ابنسینا" و دکتر مهدی سنایی، نماینده نهاوند با عنوان "بوعلی
پیوند دهنده تمدن ایرانی، اسلامی" نیز در این گزارش ذکر میشود.
وی خاطر نشان
کرد: دهها عکس از آیینهای مختلف جشنواره حکمت سینوی که توسط آقایان کاظم صلواتی،
حسین الوندی، مهرداد حمزه، علیاکبر بیکزاده و سعید اشتری از عکاسان صاحب نام
همدانی تهیه شده است، زینتبخش فصل پایانی این گزارشنامه خواهد بود.
دارائی در
پایان اشاره کرد: مقالات نشستهای علمی جشنواره حکمت سینوی در سه مجلد جداگانه با عنوان
حکمت و فلسفه، طب سنتی و نامه سیدجمال بهار سال آینده به بازار عرضه می شود.