کلاس درس طلاب همدان در بام آرامگاه شیخ‌الرئیس

کلاس درس طلاب همدان در بام آرامگاه شیخ‌الرئیس
طلاب حوزه علمیه همدان، کلاس‌های درس خود را در بام آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار کردند.

 

 

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، ۶ کلاس درس طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی شهر همدان صبح روز یکشنبه چهاردهم مهرماه به احترام شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینای بزرگ در آرامگاه این فیلسوف و دانشمند اسلام و ایران برگزار شد.

 

بنا به این گزارش، رئیس روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در این‌باره گفت: با هماهنگی و مساعدت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه دامغانی، ۶ کلاس درس اخلاق، اصول و فقه در پایه‌های اول، دوم و چهارم از ۷ تا ۹ صبح در آرامگاه حجت‌الحق، ابوعلی‌سینا برپا شد.

 

توکل دارائی افزود: اساتید این کلاس‌ها حجج الاسلام آقایان محمد سلطانی، علی رسولی، علی گروسی سعادت‌بصیر، تراویده و یوسفی بودند و ۳۵ نفر از طلاب نیز در این برنامه علمی- فرهنگی حضور داشتند.

 

دارائی هدف از برگزاری این تدریس نمادین را ادای احترام و دین نسبت به شخصیت جهانی متفکر بزرگ اسلام و ایران ذکر کرد و افزود: میراث فلسفی و پزشکی جناب ابن‌سینا به همه بشریت تعلق دارد و به‌ ویژه کسانی که بتوانند از این اقیانوس معرفت بهره‌مند شوند.

 

بنابراین رشته‌های مختلف علمی حوزه و دانشگاه بایستی نسبت به شناخت مفاخر ملی و اسلامی و معرفی آن به دانشجویان و طلاب اقدام عملی انجام دهند و حضور در چنین برنامه‌ها و کارگاه‌های علمی و آشنایی با مواریث ارزشمند نیاکان دانشمندمان، هم نوعی ادای دین به این بزرگان است و هم در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی نسل جدید مؤثر خواهد بود.

 

بنا به این گزارش مدرسان مدرسه علمیه دامغانی در پایان درس خود در دفتر بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا حضور پیدا کردند و رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این بنیاد در زمینه اهداف و برنامه‌های علمی و اجرایی بنیاد بوعلی‌سینا توضیحاتی ارایه کرد.

 

 

 

 

 

 

 

۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۹۰۶
کد خبر : ۷۳۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید