درس‌گفتار نمط‌العارفین كتاب اشارات بوعلی‌سینا در همدان برگزار می‌شود

درس‌گفتار نمط‌العارفین کتاب اشارات بوعلی‌سینا در همدان برگزار می‌شود
درس‌گفتار عرفان سینوی با عنوان شرح نمط نهم اشارات و تنبیهات بوعلی‌سینا از روز سه‌شنبه 20 بهمن 94 در همدان دایر می‌شود.

 

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با ذکر این مطلب گفت: دکتر فرشته ندری‌ابیانه استاد گروه عرفان اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا و مؤلف کتب حکمت سینوی از 20 بهمن تا 18 اسفند به مدت 5 جلسه، سه‌شنبه هر هفته از ساعت 16 تا 18، نمط‌‌العارفین که قسمت نهم از کتاب اشارات و تنبیهات شیخ‌الرئیس است را به صورت درس‌گفتار تشریح خواهد کرد.

 

توکل دارائی افزود: اشارات و تنبیهات، آخرین اثر فلسفی ابن‌سینا و تنها اثر فلسفی جناب شیخ است که سه فصل آخرش درباره عرفان و تصوف است. این کتاب به‌قدری اثرگذار و مهم است که منتقد نامدار اشارات، جناب امام فخر رازی، نمط نهم اشارات که "فی مقامات العارفین" نام دارد را مهمترین و با ارزش‌ترین مطالب این کتاب ذکر می‌کند.

 

وی با اشاره به روش علمی متفکران اسلامی برای رسیدن به حقیقت؛ افزود: از بین چهار روش فلسفه مشاء، کلام، عرفان و تصوف و فلسفه اشراق، اغلب مسائل کتاب اشارت و تنبیهات به روش مشائی تدوین شده و سه نمط آخر آن با روش عرفان و تصوف مورد بررسی قرار گرفته است.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا از علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه علمی، در محل سالن اجتماعات شرکت مخابرات همدان، دعوت به‌عمل آورد.

 

 

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۳۲۸
کد خبر : ۴۰۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید