شالوده طب جدید برمبنای آثار بوعلی‌سینا است

شالوده طب جدید برمبنای آثار بوعلی‌سینا است
رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: شالوده و اساس طب جدید بر مبنای آثار و تالیفات شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا قرار دارد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به نقل از همدان نیوز، آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعجب‌آور است که بوعلی‌سینا با اینکه کمتر از 60 سال عمر کرد اما آثار، تالیفات و تحقیقات این دانشمند بزرگ در همه نقاط جهان اثرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های ارزشمند و حیاتی در دین مبین اسلام بزرگداشت و ارج نهادن به انسان‌های تعالی است، اظهار کرد: این افراد در طول تاریخ، بشریت را به سمت رشد، ترقی و تعالی سوق داده‌اند.

 

امام جمعه همدان گفت: این دانشمندان به عنوان چراغدان‌های جامعه بشری محسوب می‌شوند و جامعه بشری وظیفه دارد یاد، کار و مجاهدت آنها را زنده نگه داریم.

 

آیت ا... محمدی با بیان اینکه امسال به عنوان هزارمین سال تالیف کتاب قانون از طرف سازمان ملل به نام قانون نامگذاری شده است، گفت: همه باید از این فرآیند زیبا تجلیل کنند.

 

رئیس بنیاد بوعلی در خصوص مصادره بوعلی از سوی برخی کشورها نیز اظهار کرد: به قدری این مرد بزرگ است که همه می‌خواهند او را تصاحب کنند اما بوعلی تصاحب شدنی نیست و در دل همه مردم جهان جای دارد.

 

آیت ا... محمدی بر اختصاص بودجه برای بنیاد بوعلی نیز تاکید کرد و افزود: از آنجا که دولت جدید به ریاست حسن روحانی روی کار آمده و مشی علمی و فرهنگی را در دستور کار قرار داده است، می‌خواهیم تا با داشتن نگاهی وسیع نسبت به بنیاد بوعلی‌سینا اعتبار لازم را در اختیار این مرکز قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار دومین دوره جایزه بزرگ حکمت سینوی در تجلیل از بوعلی‌سینا پژوهان جهان برگزار می‌شود.

 

آیت ا... محمدی از کم‌کاری نسبت به شیخ‌الرئیس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در داخل کشور نسبت به این دانشمند بزرگ کم‌کاری شده است.

 

وی افزود: باید بزرگان امت اسلامی و دانشمندان در عرصه‌های مختلف علمی همچون فقه، عرفان، سیاست، طب و جهانگردی را گرامی بداریم.

 

 

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۳۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از همدان نیوز |
تعداد بازدید : ۲,۴۰۴
کد خبر : ۲۰۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید