پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی را تسلیت گفت.

 

 

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا؛ درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی را تسلیت گفت.

 

 

متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

 

با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم ربانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی (ره) نمایندۀ سابق ولی فقیه در استان همدان و مدیرعامل بنیاد بوعلی‌سینا را دریافت کردم.

 

این عالم مجاهد و پرتلاش، سهم مهمی در گسترش نهضت اسلامی مردم ایران، قبل و بعد از انقلاب اسلامی در استان همدان داشت.

 

حقیر به سبب رفاقت مرحوم پدرم و اخوی شهیدم با ایشان توفیق آشنایی و استفاده از محضرشان را از دوران کودکی داشتم و در تمام این سال‌ها، از مهر و محبت این روحانی وارسته برخوردار بودم.

 

  اینجانب فقدان این دانشمند گرامی را خدمت رهبر عزیز انقلاب اسلامی، مردم عزیز استان همدان و شهرستان فامنین، و خانوادۀ گرامی و عموم علاقه‌مندان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با اولیا و شهدا را برای‌شان مسئلت می‌نمایم."

 

محمدمهدی اسماعیلی

وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

 

 

همچنین محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا را تسلیت گفت.

 

در متن این پیام آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَه لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَه

 

ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا که عمر گرانمایه خویش را صرف خدمت به فرهنگ و مفاخر ایران اسلامی نمود؛ به جامعه معزز روحانیت و مردم شریف و بزرگوار استان همدان تسلیت عرض می‌نمایم.

 

این دانشمند فرزانه، در کنار فعالیت‌های مجدانهِ اجتماعی و دینی، با اداره عالمانه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، اقدامات موثری در شرح و گسترشِ آثار و اندیشه این حکیم بزرگ و معرفی این چهره تابناک حکمی و علمی ایران عزیز به جهان علم و دانایی انجام داد و همواره همکاری و مساعدت ویژه‌ای را با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خاصه در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابن سینا در ایران و جهان پارسی زبان مبذول می‌داشت.

 

اینجانب، ضایعه فقدان این استاد گرانقدر را به پیشگاه حضرت ولی عصر«عج»، مقام معظم رهبری مدظله العالی و بیت معزا و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده طلب آمرزش الهی و علو درجات روحانی و جهت بازماندگان، صبر عظیم و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

 

عاش سعیداً و مات سعیداً

 

محمود شالویی

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

 

 

 

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۵۲
کد خبر : ۱,۳۲۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید