سرپرست ریاست جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی؛ تسلیت گفت

سرپرست ریاست جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی؛ تسلیت گفت
در پی ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی؛ رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا (نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری)، سران، مسئولان و شخصیت‌های کشوری و حوزوی و علمی با صدور پیام‌هایی رحلت این عالم فاضل و دانشمند را تسلیت گفتند.

 

 

در پی ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی؛ رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا (نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری)، سران، مسئولان و شخصیت‌های کشوری و حوزوی و علمی با صدور پیام‌هایی رحلت این عالم فاضل و دانشمند را تسلیت گفتند.

 

 سرپرست ریاست جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده پیشین ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق همدان را به حوزه‏‌های علمیه، شاگردان و علاقه‏‌مندان، به‌ویژه مردم شریف استان همدان و بیت مکرّم ایشان تسلیت گفت.

 

دکتر محمد مخبر در پیامی با تسلیت رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده پیشین ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق همدان تصریح کرد: این روحانی انقلابی که خود از مجاهدان و مبارزان نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعال در سنگرهای مختلف خدمتگزاری از جمله در سنگر عبادی-‌سیاسی نماز جمعه، حیات پربار خود را صرف اعتلای ارزش‏‌های مکتب اهل بیت (ع)، تبیین معارف اسلامی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کرد و آثار ارزشمندی بر جا گذاشت که در خاطر مردم قدرشناس استان همدان ماندگار خواهد بود.

 

متن پیام سرپرست ریاست جمهوری به شرح زیر است؛

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

 

رحلت عالم پارسا حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده پیشین ولی فقیه و مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق همدان، موجب اندوه و تأثر خاطر گردید.

 

این روحانی انقلابی که خود از مجاهدان و مبارزان نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعال در سنگرهای مختلف خدمتگزاری از جمله در سنگر عبادی-‌سیاسی نماز جمعه، حیات پربار خود را صرف اعتلای ارزش‏های مکتب اهل بیت (ع)، تبیین معارف اسلامی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کرد و آثار ارزشمندی بر جا گذاشت که در خاطر مردم قدرشناس استان همدان ماندگار خواهد بود.

 

اینجانب این ضایعه را به حوزه‏‌های علمیه، شاگردان و علاقه‏‌مندان، به‌ویژه مردم شریف استان همدان و بیت مکرّم ایشان تسلیت می‌‌گویم و از درگاه خدای رحمان برای آن فقید سعید علو درجات و همجواری با اولیاء الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت ‌دارم.

محمد مخبر

سرپرست ریاست جمهوری

***

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی درگذشت آیت الله غیاث الدین طه محمدی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

 

درگذشت عالم وارسته جناب آیت الله آقای غیاث الدین طه محمدی رحمت الله علیه را به خانواده محترم ایشان و علاقمندان و دوستدارانشان تسلیت عرض می نمایم. خدای متعال آن بزرگوار را با اولیاء خود محشور فرماید و به بازماندگان محترم صبر و اجر مرحمت دارد.

سید حسن خمینی

 

***

 

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت عضو سابق مجلس خبرگان رهبری آیت الله غیاث الدین طه محمدی را تسلیت گفت.

 

 متن پیام رییس مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ"

 

 رحلت عضو سابق مجلس خبرگان رهبری مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ غیاث الدین طه محمدی «رحمت الله علیه» موجب تأثر و تألم گردید.

 

 آن فقید سعید چه در مسؤولیت نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و چه در جایگاه امامت جمعه همدان و چه در کرسی تدریس دروس مختلف حوزوی، ایشان را فردی متین، با اخلاق و مهذب دیدم که با سلوک معنوی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاری به مردم و تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) فروگذار نکرد و در ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام تلاشی وافر از خود نشان داد عاش سعیداً و مات سعیداً.

 

اینجانب  ضمن عرض تسلیت فقدان این عالم پرهیزگار، از خداوند متعال برای خانواده و آشنایان آن مرحوم صبر و اجر و برای ایشان غفران و رحمت الهی را مسئلت دارم.

 

محمدعلی موحدی کرمانی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

***

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال عالم وارسته و مجاهد فاضل، آیت‌الله حاج شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی را تسلیت گفت.

 

 متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

 

 ارتحال عالم وارسته و مجاهد فاضل، آیت‌الله حاج شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و نماینده سابق مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر شد.

 

این روحانی پارسا و مهذب از مبارزان فعال و پرتلاش دوران روشنگری مردم و قیام اسلامی علیه حکومت ستم‌شاهی بودند که در واقعه مدرسه فیضیه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و با پیروزی انقلاب چه در دوران دفاع‌مقدس با حضور در جبهه‌ها و پس از آن نیز در عرصه‌های تبلیغی و فرهنگی، ترویج شعائر مذهبی و معارف دینی و تربیت طلاب و نیز امور خیریه و عام‌المنفعه، خدمات شایان و کارنامه ارزشمندی از مجاهدت خویش برجای گذاشتند.

 

ضمن عرض تسلیت به روحانیت و حوزه‌های محترم علمیه، مردم شریف استان همدان و بیت معزز، علو درجات و رضوان الهی برای این عالم جلیل‌القدر و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

***

 

 متن پیام نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

انَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

 

با نهایت تاسف و تاثر با خبر شدیم عالم ربانی، فقیه برجسته حضرت آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه و نماینده ادوار در مجلس خبرگان رهبری ،پس از تحمل یک دوره رنج بستری ناشی از سانحه رانندگی دعوت حق تعالی را لبیک  گفت، ضمن عرض تسلیت این ضایعه محضر مقام معظم رهبری (حفظه الله) مردم ولایتمدار استان همدان، روحانیت معزز و بیت آن عالم اندیشمند و معلم اخلاق، ا ز درگاه خداوند سبحان برای آن عالم ربانی که خدمات  فرهنگی ماندگارشان همواره منشاء خیر وبرکت بوده است،رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان و منسوبین صبر جمیل مسألت داریم.

 

دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی

 

***

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، امام جمعه سابق و نماینده پیشین مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

 

 متن پیام دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 

 انا لله و انا الیه راجعون

 

درگذشت روحانی وارسته، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، امام جمعه سابق و نماینده پیشین مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف فراوان شد.

 

 ایشان چه در دوران مبارزات پیش از انقلاب و چه در سال‌های دفاع مقدس، نقش برجسته‌ای در دفاع از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی داشت و به تربیت طلاب و تدریس و ترویج معارف مذهبی پرداخت و منشأ خدمات ارزشمندی شد.

 

 اینجانب ضمن عرض تسلیت به جهت فقدان این چهره خدوم و مردمی به حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان همدان و بیت مکرم و بازماندگان معزز، رحمت واسعه الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.

 

 حسن روحانی

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

 

 ***

رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم درپیامی درگذشت آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده سابق مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

 

 متن پیام رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

 

قال الله الحکیم: مِّنَ ٱلْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُۥ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِیلًا قال رسول الله (صلی الله علیه واله وسلم ) اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

 

در مکه معظمه خبر تأثرآور ارتحال آیت الله طه محمدی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را دریافتیم.

 

حضرت آیت الله طه محمدی رضوان الله علیه عالمی فرهیخته و فقیهی ارزشمند و شخصیتی خدمتگذار در حوزه و جامعه بود که با رحلتش ما و جمله شاگردان خویش را مبتلا به فراق و غم نمود و اینک آسمانی گشت.

 

امام جمعه، نماینده سابق ولی فقیه در استان همدان و نماینده خبرگان رهبری از سوی مردم انقلابی استان در دوره قبل و مدرس توانمند حوزه علمیه قم و همدان، امروز از میان ما رخت بربست و دارفانی را وداع گفت.

 

تبلیغ در شهرها و دانشگاه ها و تدریس علوم نقلی و عقلی و همچنین حضور در جبهه ها و رفاقت فراوان با شهدا خاصه سردار شهید همدانی و اقامه گر یادمان شهیدان بخشی از فعالیت های آن مرد اخلاق بود.

 

وی از جمله پرورش یافتگان مکتب علمی و فقهی و فلسفی و اخلاقی حضرات آیات نوری همدانی، میرزا هاشم آملی، حسن حسن زاده آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، جوادی آملی، سعادت پرور، سلطانی بروجردی و شهید مفتح بود که با مردم داری، حسن سابقه، عشق و علاقمندی به امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی عمری را درخدمت به مردم سپری نمود. علم و عمل و اخلاص را می توان از برجستگی های کارنامه این عنصر بی نظیر و مخلص دانست.

 

این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم( عج) و رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و نیز به محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، حوزه های علمیه کشور خصوصا قم و همدان، طلاب و فضلای آن دیار عالم خیز و مردم متدین استان همدان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بالاخص خانواده مکرمشان و فرزندان گرامیشان به ویژه به حجت الاسلام والمسلمین حسن طه محمدی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. عاش سعیدا و مات سعیدا»

 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر

رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم

 

 

 

 

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۱۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۷۴
کد خبر : ۱,۳۲۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید